אין אחד שלא ראה והתפעל מההישג האדיר של נטע ברזילי שמביאה לנו את האירויזיון בשנה הבאה לארץ הקודש. כולנו רצינו את הניצחון, אבל נטע ניצחה כבר ממזמן. היא ניצחה בבידול, בשוני, בתעוזה, במיתוג וברוח החדשה שטרם נראתה כמוה בארץ או באירופה. נטע ברזילי הפכה למותג תוך 3 חודשים בלבד: איך ומה אפשר ללמוד גם כעסקים ונותני שירות בתחום הכושר?
קבלו 5 כללי הצלחה.
5 כללי הצלחה
1. איך יוצרים בידול מנצח?
נטע ברזילי היא מוכשרת בטירוף והיא לא דומה לשום דבר שראינו כאן בעבר. היא שונה ומיוחדת הן בכישרון והן בדרך שבה היא מגישה את הדברים. הכל מתחיל ונגמר בבידול. עכשיו אשאל אתכם: מה הערך המוסף שאתם מביאים לעולם? מה השוני שלכם? למה דווקא אתם? אלו שאלות שכל איש מקצוע בתחום הכושר חייב לשאול את עצמו ולדעת לענות במיידית.
הכלל בעבר נשמע כך: צרו מוצרים / שירותים בטוחים ורגילים ושלבו אותם עם שיווק נהדר.
העולם של היום השתנה ל-ח-ל-ו-ט-י-ן!
והכלל החדש הוא: צרו מוצרים ושירותים בלתי רגילים שהאנשים הנכונים מבקשים.
צרו מגוון רחב של שירותי כושר (אישי / קבוצתי / בסטודיו / בשילוב תכנית הרזיה ועוד..) שלא נראים כמו כולם ומתאימים לקהל יעד ממוקד. רוב האנשים שאינם מתאמנים "שונאים" כושר ולכן כל מה שרגיל מזכיר להם את מה שעשו בעבר, לא הוביל לתוצאה, ואף גרם להם לא להאמין יותר בספורט....
אז מה אתם יכולים לעשות היום, שלא עשיתם אתמול, שיביא לכם תוצאות מצוינות כבר מחר?
משהו מיוחד, משהו חדש, משהו בעל ערך מוסף ובלתי רגיל. משהו לקהל יעד ממוקד...
2. ניראות
מרגע הזכייה של נטע "בכוכב הבא" צוות שלם של מוחות שיווק ארז ועטף אותה מכל הכיוונים. הם בנו את המותג שלה במטרה להגיע הכי גבוה שרק אפשר. שימו לב למארז המדהים הקשור בניראות הקליפ (ברמה בינלאומית), בהפקה המוזיקאלית, במיתוג וכמובן בנוכחות. עסקים כיום (בעיקר עסקים קטנים) חייבים לשים את הדגש על ניראות ועל מיתוג עצמי. בעסק קטן, בניגוד לעסק גדול שיכול להרשות לעצמו להעסיק מנהל מותג, בעל העסק צריך גם לתפקד כמנהל המותג. האחריות כולה מוטלת עליו. איך עמוד הפייסבוק שלכם נראה? איך האינסטגרם שלכם? האם יש לכם לוגו? אתר? איך צבעי המותג שלכם? וכשאני אומר מותג, אני אומר ש"אתם הוא המותג", ובייחוד אם אתם עסק קטן עם חלומות גדולים...
3. תשומת לב
שימו לב איך כבר ב-5 השניות הראשונות של הקליפ TOY (שגרף כבר מעל 20 מיליון צפיות) נטע יצרה עניין שלא נותן את האפשרות לצאת מהסרטון בכלל....לאחר 10 שניות זה מתחיל להתעצם. מהשנייה ה-11 (כשהיא מקרקרת) זה מתחיל להיות אפילו יותר מעניין, כך שאת תשומת הלב היא ידעה למשוך בשניות הראשונות של הקליפ וכמובן לכל אורכו. תשומת לב זה הכל היום בעולם של מאמני כושר. איך נכנסתם לכתבה הזו? התמונה של נטע אוחזת במשקולת, לא? זה נקרא תשומת לב :-)
בסביבת שוק צפופה -"להשתלב" זה לגמרי כישלון. בסביבת שוק עמוסה (כ-10,000 מאמני כושר פעילים בישראל והמספר רק עולה), לא להתבלט אינו שונה מלהיות פאקינג 'בלתי נראה'.
תחשבו איך אתם יכולים למשוך את תשומת הלב בסרטוני הוידאו שלכם, בכתבות ובתמונות. תשומת לב זה הצעד הראשון לחשיפה שלכם, אחר כך כבר תדעו להגיש את השירות והמקצועיות שלכם (שאני בטוח שתדעו לעשות את זה היטב).
4. חשיבה רב ערוצית
נטע לא נחה לרגע. היא התארחה בכל מקום אפשרי, היוטיוב שלה הגיע למיליוני צפיות, הפייסבוק והאינסטגרם שלה התפוצצו ואנשים מכל העולם הגיבו ללא הפסקה.
מי שמגיע להרצאות או סדנאות שלי, יודע עד כמה אני לא מפסיק לדבר על הנושא הזה. כשרוצים להפוך למותג ורוצים כמובן להגיע לחשיפה גדולה כאנשי מקצוע בתחום שמשנה לאנשים את החיים, ישנו צורך לעבור "לחשיבה רב ערוצית".
כל אחד חייב לתפעל את עמוד האינסטגרם, פייסבוק והיוטיוב על בסיס שבועי אם לא יומי. כל אחד חייב לייצר המון תוכן מידי שבוע לקהל. אנשים לא רוצים שתפרסמו להם. אנשים רוצים לשמוע איך תוכלו לשפר להם את החיים. סרטוני וידאו מעניינים (לא בנאליים), סרטוני מוטיבציה, טיפים ותמונות שגרתיות יכולות לתת המון השראה לאנשים סביבכם, לייצר המון ערך וכמובן חשיפה. נסו לחשוב כמו חברת פרסום שמדברת אל אנשים אמיתיים. העולם מתקדם לשם. מי שלא יחשוב במושגים של חברות פרסום יהפוך מהר מאוד ל"לא רלוונטי" ויישאר מאחור. אני אובססיבי לייצור תוכן. בקורסים שאני מלמד אני מדגים עד כמה זה פשוט לייצר תוכן בכל מקום וכאן ועכשיו. מהטלפון הנייד, בנסיעה, בהרצאות, בימי צילומים ועוד ועוד...העולם היום בלתי מוגבל.
מבחינתי התוכן והערך שאני נותן לקהילה שלי המונה אלפי אנשים הוא מעל הכל. מבחינתי אם הצלחתי לגרום לשינוי של עסקים בתחום הכושר בקצה השני של המדינה כתוצאה מסרטון, טיפ, הרצאה או פודקאסט שאני מעלה בנושא, הרי שהצלחתי במשימה. תחשבו איך גם אתם הופכים לכאלה ומתחילים לחשוב תוכן תוכן ותוכן.
5. פוקוס על קהל ממוקד
הפוקוס של נטע מאז זכייתה בתחרות הכוכב הבא היה על הקהל ברחבי העולם. היוטיוב שלה התפוצץ במיליוני צפיות והיא גרפה תגובות חיוביות מכל העולם. את האהדה היא רכשה הרבה לפני התחרות. היא כיוונה "לקהל" המשפיע בתחרויות. לקהל האנשים שיעשו את הבאזז לאלו המעניקים את הדוז פואה!
שאלתם את עצמכם פעם: מיהו הקהל שלי? איך הוא נראה? באיזה בתי קפה הוא יושב? מה הגיל שלו?
רוב מאמני הכושר אותם שאלתי את השאלה השיבו: מה זאת אומרת למי? לכולם ברור!
וזוהי טעות קריטית ביותר של עסקים קטנים ובעיקר של מאמני כושר. חשוב לזכור, זהו עסק של אדם אחד, הדרך הנכונה היא לשמור על מיקוד. לשמור על פוקוס בנוגע לקהל היעד שלכם.
שבו עם עצמכם אפילו למשך 15 דקות ונסו לנתח את הקהל אליו אתם מכוונים. נסו לדמיין את הקהל מספר 1 שלכם. ברגע שתנתחו את הקהל תקבלו תמונת מצב ברורה לגבי אילו תכנים להעלות, אילו תמונות לפרסם ואפילו אילו סרטונים לצלם...
מנסיון, זה פשוט עובד.
בהצלחה!
שי אלנקרי.
יזם, יועץ ומנטור לעסקים בתחום הכושר.
בעלים של רשת סטודיו קונספט
בעלים של חברת הפרסום והייעוץ FITNESS 360
מייסד אתר וקהילת כושר ישראל
Comentarios