האם לפתוח בכלל קבוצת כושר בימים אלה? האם לפתוח סטודיו חדש לאימונים? האם יש ביקוש? ואיך בכלל עושים את זה? בכתבה הבאה הבאתי לכם את כל הכלים לקראת פתיחת קבוצת אימון באאוטדור או באינדור (סטודיו לאימונים).
אז האם אני ממליץ לפתוח? כן, כן, וכן! אחרי שהייתי חלק בהקמה של יותר מ-100 קבוצות כושר ברחבי הארץ ומעל 300 סטודיואים ומועדוני כושר, אני חושב שאין זמן טוב יותר מ-ע-כ-ש-י-ו!
אני ממליץ בחום ומעודד לפתוח קבוצות אימון חדשות, סטודיואים או מועדוני כושר גם בתקופה הזו, אבל יש כמה תנאים ושלבים שאסביר עליהם בכתבה.
אני רוצה להתחיל בסיפור קצר שקרה לי ממש בימים האחרונים. הגיעה אליי מאמנת כושר מקסימה לפגישת ייעוץ לפני פתיחת סטודיו, וזאת אחרי שכבר תכננה לפתוח סטודיו משלה באזור המרכז.
היא פנתה אליי עוד לפני הקורונה ושוחחנו (ולמזלה לא עשתה את הצעד אז). הכסף עומד לרשותה (200-300 אלף ש"ח), יש לה תמיכה מצד המשפחה, והיא אפילו מצאה מקום לשכירות במחיר מציאה, אבל היה חסר לה דבר אחד:
אמונה בעצמה. לא קלישאתי, אמיתי לגמרי.
אחרי סדרת שאלות בהם ירדתי איתה לרזולוציות, הבנתי שהיא לא מוכנה.
הראש שלה נמצא בבלאגן, היא בפחדים איומים מפתיחת עסק
(בכתה עם דמעות לאורך הפגישה מרוב פחד)
ולמרות זאת, לא היססה, הייתה מוכנה להיכנס לתכנית ליווי איתי של 12,000-15,000 ש"ח. בסיום הפגישה היא שאלה: ׳איך מתקדמים?׳ לא רציתי תשלום, ולא ניסיתי למכור כלום, רציתי לעזור לה.
אמרתי לה שאני חושב שהיא חייבת לחשוב על זה שוב, והסברתי לה את הסיבות בגללן אני חושב שלא כדאי לה לפתוח מקום משלה בשלב זה (אין קשר כמובן לקורונה).
לקחת אדם יד ביד ולדחוף אותו זו לא הבעיה, זה מה שאני עושה עם יזמים בכל יום, העניין הוא (ובגלל זה הסיפור כל כך חשוב)
האם יש לנו אמונה בדברים הבאים?
1. בעצמנו - האם אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להיות בכלל בעלי עסק?
2. במוצר - האם המוצר / השירות שלנו באמת משנה לאנשים את החיים?
3. במחיר - האם המחיר שאנחנו מתכננים לגבות גורם לנו לצמרמורות או לאמונה שלמה?
4. בהצלחה שלנו - האם אנחנו יכולים לדמיין את ההצלחה בעוד שנה מהיום?
לצערי, היזמית המקסימה האמינה אך ורק במוצר שלה, היא האמינה באמת שאין שני לו (וזה מאוד מאוד חשוב) אבל בשביל להתקדם לעסק עצמאי בתחום הכושר חייבים להאמין בשלושת האחרים הכוללים אמונה בעצמנו, במחיר ובהצלחה שלנו.
חשוב לציין, יש בחוץ התעניינות גדולה מצד הרבה מאוד אנשים לאחר שנה של סגרים, ועל אף החששות, כולם יוצאים, לוקחים חלק בפעילויות ובוודאי לא חוששים כשזה מגיע לאימוני אאוטדור וגם באימונים המתקיימים בתוך מקומות סגורים.
אז יאללה, בואו ניגש לתאכלס'!
איך פותחים קבוצת סטודיו לאימונים או קבוצת כושר?
השאלות הנ"ל רלוונטיות גם לעסקים שמעוניינים לפתוח קבוצת כושר באוויר הפתוח וגם ליזמים המעוניינים לפתוח סטודיו לאימוני כושר.
שלב מספר 1
לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:
1. האם אני מאמין במה שאני עושה?
2. איך זה משפר לאנשים את החיים?
3. מה יקרה למי שלא יצטרף לאימונים שלי?
4. כמה אני מאמין שאצליח? בסולם של 1 עד 10.
(נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות).
אחרי שענינו על השאלות הללו בחיוב יש אור ירוק לעבור לשלב השני:
שלב מספר 2
מה קונספט הקבוצה? מה קונספט הסטודיו?
בשביל שנוכל לבנות מערכת שיעורים עם שעות פעילות נצטרך קודם לבנות את קונספט הקבוצה (ריצה / פונקציונאלי / משולב / קבוצות קטנות / גדולות / עם תזונה / בלי תזונה / סגנונות שיעורים). יש קונספט? בונים מערכת שיעורים עם שעות, ועוברים לשלב הבא.
שלב 3
זה השלב שבו ברמה 'הבסיסית ביותר' עלינו להכיר את השוק שלנו. להכיר את הסביבה הגאוגרפית וההיצע (שווה לעשות בדיקות בנוגע לשאר הסטודיוס' או קבוצות הכושר הנמצאות בסביבה, מה הן מציעות, מה טווח המחירים וכו).
מעולם לא פחדתי מתחרות, אני מאמין גדול בשפע, אבל עדיין שווה לדעת מה יש באזור ומה אין, כדי לבנות מוצר ושירות טובים שאין לאף אחד אחר. כל ההמצאות המוצלחות בעולם הומצאו לאחר שיזם אחר בקצה השני של העולם, החליט לעשות את זה טוב ומשודרג יותר.
שלב מספר 4
תכנון פיננסי לקבוצה. שמים על אקסל את כל המספרים, שמים את כל הוצאות אל מול הכנסות החזויות ובהתאם קובעים את המחיר. אם לא מסתדרים בעצמכם ומרגישים את הצורך לקבל עזרה מקצועית, נוכל לבנות עבורכם תכנית עסקית אסטרטגית לקראת הקמה- צרו קשר כאן
שלב מספר 5
אסטרטגיית שיווק. זה המקום להבין איך הלקוחות יבואו. כשהקמתי את חברת אינטרבאדי (רשת ארצית למאמני כושר אישיים) אי שם בשנת 2006-2007, ידעתי במדוייק איך להגיע ללקוחות באילת או בקריית שמונה. לא הייתי יכול להקים את החברה בלי שיווק, ואנחנו מדברים על תקופה של לפני הרשתות החברתיות. בלי השיווק לא היה לי עסק בכלל.
לא שלחתי ילדים לשים פלאיירים בתיבות, השתמשתי בכלי הכי טוב שגוגל הוציעו בצד הפרסומי מאז ומעולם: גוגל אדוורדס. כולם מכירים את זה, משלמים לפי קליק, כך שכל מי שחיפש מאמן או מאמנת כושר מאזור הגאוגרפי בו היה, קיבל פרסומת של החברה שלי (בשלושת התוצאות הראשונות של החיפוש), לחץ על המודעה והגיע לדף נחיתה, השאיר פרטים ואנחנו דאגנו לחזור ולסגור.
לא משנה העסק, לא משנה האזור הגאוגרפי, חייבים לדעת קודם כל איך מביאים לקוחות (החמצן של העסק) דרך שיווק דיגיטלי ושיוק באופן כללי.
איך אתם מתכננים לעשות את זה?
- האם דרך פרסום אורגני מקהל שכבר צברתם ברשתות לאורך השנים?
- האם מפרסום ממומן?
- סרטונים ביוטיוב?
- אתר אינטרנט?
- דף נחיתה?
- חבר מביא חבר
קחו את כל הנכסים הדיגיטליים הקיימים ברשותכם ושאלו את עצמכם:
איך אני מביא מכאן לקוחות?
איך יודעים כמה לידים (פניות של מתעניינים) צריך להביא בכל חודש?
איך יודעים כמה כסף להשקיע בשיווק?
צפו בהדרכה הקצרה שאני מסביר בדיוק על זה.
זכרו: כמות הלידים (המתעניינים) הנדרשת מידי חודש נגזרת מכמות הלקוחות החדשים (הכמות החזויה, כפי שצפיתם ותכננתם בתכנית העסקית).
שלב מספר 6
שלב המכירות. מי מוכר? איך מוכר? ויודעים מה? אני אזכיר לעצמי, וכמובן גם לכם:
זו לא מכירה, זו עזרה. בעסקים שמשנים לאנשים את החיים, אני מאמין בעזרה, אחר כך תבוא המכירה. כשאנחנו מגיעים ממקום של לשנות חיים ולעזור לצד השני,
אתם לא צריכים להתאמץ בכלל ולמכור.
אז מתי חוזרים ללקוח מתעניין?
אם אתם one man show כמו שאני הייתי במשך הרבה שנים, תצטרכו למנף את הזמן שלכם באמצעות כלים דיגיטליים רבים שיעזרו לכם לקלוט אנשים. ממליץ בחום על מערכות crm שמנהלות לקוחות ויודעות לקלוט לקוח, לחייב אותו, לשלוח לו חשבונית אוטומטית, לאפשר לו להירשם ולקבל תזכורת, ברכת יומולדת אוטומטית ועוד...
ממליץ עוד על מענה קולי ממותג (של העסק שלכם) עם הפנייה לכרטיס ביקור דיגיטלי לקבלת פרטים או לינק לאתר שלכם (עד שתתפנו ותוכלו לחזור ללקוח). זה האתר שלי לדוגמא לכל מי שמתעניין בשירותים שלי.
מאוד מאמין בשילוב של הרבה אוטומציות, ובכלל, אני מציע לחמם את הלקוח לפני בכלל שאנחנו מוכרים לו. זה מתחיל בתוכן וסרטונים שאנחנו מפרסמים ועד תהליכי קליטה אוטומטיים / חצי אוטומטיים שמעבירים את הלקוח היכרות נוספת אתכם.
בהצלחה חברים!
יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?
להצטרפות לקבוצה הסגורה של
לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט
留言